Aftellen.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Muriël Baars - WaarBenJij.nu Aftellen.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Muriël Baars - WaarBenJij.nu

Aftellen..

Door: Muriël

Blijf op de hoogte en volg Muriël

18 Mei 2015 | Nederland, Nederland

Nog twee en halve week, dan is het eindelijk zover.. Dan ga ik toch echt op reis naar Afrika.
Mijn eerste stop zal Mozambique zijn, in het plaatsje Matola wat dan weer ligt in de provincie: Maputo..
Hier verblijf ik dan ongeveer 6 weken alleen.
In het begin vond ik het vooral heel leuk, nu wordt het toch wel spannend.
Vooral het alleen reizen en het alleen verblijven zie ik best wel een beetje tegen op.. Aangezien ik nogal van praten hou :p

De reis op zich is misschien het meest spannend, mijn verste "reis" is nu denk ik Portugal geweest met een groep.. Dan is nu Mozambique met twee keer overstappen wel wat verder..
Ik hoop allemaal maar dat ik in het goede vliegtuig overstap, en dat het allemaal echt zo voor zich spreekt als iedereen zegt haha!
Daarnaast moet ik nu gaan nadenken over of ik een koffer of backpackerstas mee neem voor mijn spullen en waar ik überhaupt alles wat ik mee wil nemen in ga doen.
Want naast spullen voor mezelf, als kleding enzo, wil ik ook spullen voor de kinderen in het weeshuis mee nemen, wel allemaal lichte dingen als: loomelastiekjes, scoobydoo draad, schmink, ballonnen, strandballen en een spel, maar toch, voor een reis van 2 maanden is elk grammetje iets. Heeft iemand daar misschien nog tips of adviezen voor?

Daarnaast is m'n verblijf best spannend, de kinderen in het weeshuis spreken geen Engels, alleen maar Portugees.. En ik spreek echt geen woord Portugees, talen leren was al nooit mijn sterkste kant, dus ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken.. De mensen bij wie ik in huis zit, spreken gelukkig wel Engels, dus dat scheelt weer.. Maar die schijn ik overdag niet zo heel veel te zien.
Ook moet ik tijdens het verblijf zelf gaan koken. Hier thuis zijn mijn kookkunsten niet al te best, daar schijnt het nog moeilijker te zijn.. Dus ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken :p Misschien wordt dat wel een "alleen maar rijst" verhaal haha.

Naast alle spannende dingen, heb ik er ook wel erg veel zin in. De personen bij wie ik verblijf, zijn enthousiast over mijn komst, dus dat is zeker positief. En ik vind het ook erg leuk dat het werk wat ik in het weeshuis ga doen, iets is wat echt bij mij past, namelijk kinderen vermaken, er mee spelen en de aandacht en liefde geven die elk kind nodig heeft. Naast dat ik mezelf hiermee help, help ik dus anderen ook..

Nog 17 nachtjes te gaan tot m'n vertrek..

Wil je nou meer weten over de organisatie waar ik voor ga zijn dit de websites:
allnationsmozambique.org (De website van de Mozambikaanse organisatie)
http://mozkids.nl (De website van de Nederlandse organisatie die het weeshuis steunt)

Daarnaast zijn ze ook te vinden op facebook met foto's en filmpjes: Stichting MozKids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muriël

Actief sinds 04 Mei 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 14736

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Matola

28 Juni 2017 - 12 Juli 2017

Zuid-Afrika

04 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Mozambique

Landen bezocht: